Koupil jsem si dámský parfém, to jsem neměl dělat!

Český internet se začíná znovu probouzet. Po kolikáté už?! Stav naší internetové populace opět roste. Počet připojených domácností se dynamicky zvyšuje a nejen pro mladé lidi je internet samozřejmou součástí životního stylu. Radost z toho mají jak poskytovatelé internetového připojení, tak logicky inzerenti a mediální agentury.

První reklamní banner na internetu, na sebe nenechal dlouho čekat. Objevil se v říjnu 1994. www.thefirstbannerad.com Byl to statický obrázek velikosti 476×56 pixelů. Na dnešní poměry hodně maličký formát, ale tenkrát v době 13 palcových monitorů byl skoro přes celou obrazovku. Smysl internetové reklamy, se nemění už mnoho let. Inzerent chce váš klik. Klikni na reklamu! Vyděláno.

Proto, abyste klikli, jsou schopni udělat a obětovat vše. Chtějí přece váš klik. Jedna z mnoha možností je použít vaše cookie. To je malé množství dat, která prohlížeč posílá vašemu počítači a obráceně. Nevěřili byste, co na vás váš počítač internetu prozradí. Ten můj na mě prásknul, že jsem byl na parfums.cz a koupil jsem Markétce k narozeninám její oblíbený Coco Chanel.

Dříve se na internetu inzerovalo bez cílení. Webové stránky prostě obsahovali reklamní bannery a texty tak nějak nahodile. Bez cílení na konkrétního uživatele. Takže na webech pro maminky byli třeba míchačky na beton. Jenže dneska má takový prohlížeč velmi cenné informace. Například o vašich návycích, o tom co vás baví a o co se zajímáte. Takže když se díváte do autobazaru, máte web plný reklam na bazarová auta. Když se díváte na výrobce míchaček, máte internet plný vercajku a stavebního nářadí…

Já se díval na parfémy. A provedl jsem nákup. To je nejvíc! Mám teď všude spoře oděné slečny, které mi vnucují parfémy pro ženy … jsou úplně všude!

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *